Nasz zespół

Mentorzy (opiekunowie) w Turkusowej Wieży – Centrum Spotkań

Kasia

Kasia

Mentor, magister pedagogiki (wczesnoszkolna i opiekuńczo-wychowawcza, UMK, Toruń).
Absolwentka Kursu Wczesnoszkolnej Edukacji Montessori w Polskim Instytucie Montessori, licencjonowanego szkolenia z eduScrum’a oraz modelu STEAMowej edukacji. Uczestniczka kursu dla kierowników wycieczek szkolnych i kierowników wypoczynku oraz Treningu Umiejętności Społecznych.

Przez ostatnie 9 lat pracowała z dziećmi i rodzicami (przedszkole, szkoła) oraz uczestniczyła w wielu specjalistycznych szkoleniach dla nauczycieli.

Ukończyła certyfikowany kurs psychoterapeutyczny Logoterapia – psychoterapia integralna i noo-psychoterapia. Absolwentka I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Skoncentrowanej na osobie terapii dzieci i młodzieży. Ukończyła kurs podstawowy NVC u Anny Mills oraz cykl warsztatów u Joanny Chmury „O wstydzie i odwadze i tym wszystkim co pomiędzy nimi”, stworzonym w oparciu o współpracę z Brene Brown i jej przesłaniu nt. „potęgi wrażliwości” oraz nt. odważnego przywództwa.

Wolontariuszka zaangażowana w organizacjach pomocowych na rzecz budowania pokoju i przyjaźni z potrzebującymi i ubogimi. Niedoszły plastyk i dziennikarz prasowy.

Cały czas podnosi swoje kompetencje, obecnie poprzez szkolenie w Laboratorium Psychoedukacji i staż w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Kasia

Kasia

  • Specjalistka ds. żywienia i studentka nauczania wczesnoszkolnego i przedszkolnego
  • Od 2009 roku z wielką radością zajmuje się dziećmi w każdym wieku
  • Ukończyła kurs Porozumienia bez przemocy – roczne warsztaty NVC z Izą Nowaczyk
  • Oraz wiele innych jednodniowych/weekendowych warsztatów z tematyki NVC i psychologii
  • Wielbicielka tańca spontanicznego i leżenia na trawie 🙂

Pracę z dziećmi zaczęłam 10 lat temu od prywatnej opieki, a przygodne historie z większą ich ilością wskazały mi kierunek rozwoju. Dlatego praca w przedszkolu okazała się spełnieniem moich marzeń i najlepszym szkoleniem z życia i autentyczności. Wierzę, że nauka przez zabawę może zmienić świat. W czasie wolnym uwielbiam odkrywać nieznane, chodzić po górach i czytać książki. Na co dzień jestem fanką minimalizmu, kotów i roślin – w przyszłości zamierzam zamieszkać w ogrodzie botanicznym.

Sylwia

Sylwia

  • Nauczyciel Montessori (klasy 4-6), ukończyła kurs w Polskim Instytucie Montessori prowadzony przez Tanya Riskind
  • Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy metodą Montessori z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-18 lat
  • Ukończyła Trening Skutecznego Nauczyciela wg Metody Gordona w Polskim Centrum Edukacji Gordona
  • Brała udział w licznych spotkaniach i warsztatach NVC

Jestem tutorem. Ukończyłam kurs tutoringu 1 stopnia w Szkole Tutorów, mam za sobą dwa lata praktyki spotkań tutorskich z młodzieżą. Moje półki uginają się od książek dotyczących wychowania w idei bliskości, rozwoju dziecka i edukacji skierowanej na ucznia. Poza edukacją moje zainteresowania krążą wokół: gór, improwizacji teatralnej i tańców swingowych. I najważniejsze – jestem szczęśliwą mamą 7-letniego Jasia 🙂

Jakub

Kuba

  • Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi klas 4-8 metodą harcerską
  • Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku Turystyka i Rekreacja
  • Wychowawca kolonijny
  • Instruktor harcerski w stopniu przewodnika
  • Instruktor kajakarstwa rekreacyjnego
  • Ukończył kurs kierowników wypoczynku

Jestem praktykiem, z dziećmi i młodzieżą pracuję od ponad 8 lat, zarówno na płaszczyźnie szkolnej, wychowawczej jak i obozowo-wypoczynkowej.

Mam również doświadczenie w kształceniu liderów młodzieżowych metodą harcerską. Nie boję się nowych wyzwań i zawsze szukam w nich okazji do tego, by stać się lepszym i nabyć nowe umiejętności.

Prywatnie kocham górskie wyprawy z namiotem, grę na gitarze i prowadzenie gier fabularnych (Role-Playing Games).

Michał

Michał

  • Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee 6 lat doświadczenia pracy w liceum w gimazjum oraz szkole podstawowej (w tym 1 rok a Anglii)
  • Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
  • Doświadczenie w pracy naukowej

Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W pracy szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam, że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.

W Turkusowej Wieży staram się zaszczepić pasję do nauk ścisłych wśród młodych uczniów. Staramy się zrozumieć procesy biologiczne oraz nasze miejsce w świecie. Rozwijamy najważniejsze umiejętności XXI wieku: wyciąganie wniosków z analizy tekstu; krytyczne myślenie; prowadzenie doświadczeń, analiza wyników, sprawdzanie hipotezy oraz prawidłowe wnioskowanie; wykorzystanie informacji naukowców oraz odróżnienie faktów od opinii.

W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka sci-fi też jest mile widziana.

Ola

Ola

  • doktorantka Politechniki Warszawskiej
  • kilkuletnie doświadczenie w nauczaniu matematyki metodą Math Circle
  • wolontariat w Uniwersytecie Dzieci
  • Warsztaty z „Praca z materiałem matematycznym w klasach 1-3” oraz „Praca z materiałem geometrycznym w klasach 1-3” organizowane przez Polski Instytut Montessori

Jestem doktorantką Politechniki Warszawskiej, jednak to praca z dziećmi daje mi najwięcej satysfakcji. Cieszę się, że mogę pracować i spełniać się w różnych sytuacjach. Na swoich zajęciach staram się dawać dzieciom jak najwięcej swobody, jasno jednak komunikując zasady. Równie ważne jest dla mnie przygotowanie merytoryczne. Lubię robić zdjęcia, uczyć się i rozwijać, robić nowe rzeczy. Uwielbiam różne formy ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem wypraw rowerowych.

Paweł

Paweł

Z edukacją dzieci w wieku szkolnym związany od przeszło 13 lat. Absolwent studiów licencjackich na wydziale Pedagogicznym APS (specjalizacja Surdopedagogika z Edukacją Wczesnoszkolną). Na swojej drodze miałem przyjemność pracować z dziećmi w różnych częściach Polski, ale także poza granicami naszego kraju. W relacjach z dziećmi stawiam na autentyczność, budowanie więzi oraz poczucia bezpieczeństwa.

Najważniejsze jest dla mnie to, aby stawać się partnerem dziecka w drodze po kolejnych stopniach zdobywania wiedzy, a nie człowiekiem, który wpycha dziecku tę „wiedzę” na siłę do głowy. Ta „wiedza”, te suche informacje, nie mają w mojej ocenie żadnej wartości, jeśli dziecko zapamięta z zajęć, że coś jest bardzo ważne dla nauczyciela, że nauczyciel ma zawsze rację, że jest to jedyna słuszna opinia/pogląd/punkt widzenia. Jeśli masz jakąś informację, poszukuj innych i konfrontuj ją z nimi dotąd aż uformujesz swój własny punkt widzenia. Przy okazji zaraź tym poszukiwaniem innych. Tworzenie miejsca jakim jest Turkusowa Wieża pozwala mi rozwijać się w kierunku wskazywania drogi i podążania nią z dziećmi, w pewnym momencie przekażę im wszystko co wiem, dalej będą podążały same. Mentor – to słowo brzmi bardzo dumnie, lecz kim jest mentor bez osób, które może prowadzić…

W Turkusowej Wieży prowadzę zajęcia takie jak: Kosmos, podstawy programowania, podstawy tworzenia stron www oraz Lego Robotykę w konwencji organizacji FIRST. Opiekuję się także technologiami i spełniam jedno z moich dziecięcych marzeń zajmując się biblioteką.

Po godzinach zapalony programista, biegacz, wspinacz, konstruktor robotów, artysta wiecznie zakręcony i szukający nowych ciekawych zajęć, którymi mógłby zarażać innych. Nie szukam pasji, one same do mnie przychodzą…

Śmiech to zdrowie, dlatego chętnie podaję ten lek podopiecznym i współpracownikom.

Nauczyciele współpracujący z Centrum Spotkań Turkusowej Wieży

Ewa

Ewa

– edukacja egzystencjalna

  • Absolwentka Inżynierii Środowiska (mgr inż.) oraz Informatyki i Zarządzania w Ochronie Środowiska (podyplomowe) na Politechnice Warszawskiej
  • Terapeutka w zakresie: naturopatii (terapie naturalne) i bioenergoterapii
  • Dyplomowana trener – szkoleniowiec
  • Wiele lat pracowała zajmując się inżynierią środowiska w zakresie: powietrze
  • Kilka lat pracowała z młodzieżą dając korepetycje z matematyki, prowadziła zajęcia z zakresu edukacji egzystencjalnej w państwowej szkole podstawowej
  • Prowadzi działalność edukacyjno-terapeutyczną

Pasjonatka w zakresie: świadomości, obiegu energii i materii w przyrodzie, działania organizmu jako całości, psychologii społecznej, socjologii, edukacji, dążenia do równowagi i zdrowia, rozwoju wewnętrznego, obserwacji, tańca, grania na instrumentach, śpiewania, komponowania, sztuk walki.

Wiedzy i umiejętności nabytych z wymienionych obszarów używam w życiu codziennym, dzięki czemu (poprzez uważne i świadome działanie) dbam o dobrą kondycję zdrowotną i doświadczam nowych jakości życia.

Interesują mnie wszelkie reguły i pułapki zauważone w otaczającej nas rzeczywistości.
Wiem, że Ludzie bardzo potrzebują edukacji zawierającej naukę kompetencji miękkich, podstaw psychologii społecznej oraz edukacji ukierunkowanej na rozwój czujności, przydatnej wrażliwości (ale nie przewrażliwienia), uważności i samodzielnego myślenia.

Oswojenie i poczucie pewnych spraw w sobie i zrozumienie pewnych mechanizmów działania organizmu i rzeczywistości daje większą wolność, wspiera wyrobienie pewnej istotnej wrażliwości, kontroli nad Sobą i ma znaczący wpływ na otaczającą rzeczywistość. Moim marzeniem i kierunkiem działań jest, by edukacja zawierająca te tematy była szeroko dostępna społecznie (także w szkołach państwowych).

Kocham istnienie, realizowanie marzeń, życie z pasjami, głębokie relacje z ludźmi, doceniam doświadczanie, nieustający rozwój i naukę (także na błędach), zabawę i odpowiedzialność.

Czuję się szczęśliwa w relacji ze sobą, w rodzinnej relacji z mężem i córką, w głębokich relacjach przyjacielsko-koleżeńskich oraz w poznawaniu i odkrywaniu innych Ludzi.

Oliwia

Oliwia

  • Absolwentka studiów doktoranckich na Wojskowej Akademii Technicznej
  • Pracowała w Narodowym Centrum Badań Jądrowych, była związana z międzynarodowym projektem XFEL oraz POLFEL
  • Wieloletnie doświadczenie we wspomaganiu kształcenia dzieci i młodzieży od 3-ciej klasy szkoły podstawowej do klasy maturalnej w wielu dziedzinach, przede wszystkim nauk ścisłych.

Witajcie w moim świecie, gdzie dzieci nie mają problemów z polubieniem jednej z najważniejszych nauk – Matematyki. Dzięki przystępnym i prostym wyjaśnieniom oraz wspomaganiu dzieci w budowaniu pewności siebie świat liczb (i nie tylko), który jawił się wcześniej jako potworki staje się zrozumiały i przyjazny i kolorowy. Uwielbiam, gdy dzieci, idąc za wskazówkami, zdobywają potrzebną wiedzę i nie boją się nowych wyzwań, jakie stawia przed nimi przyszłość.

Ula

Ula

Podążając za dziecięcym marzeniem o „byciu panią od polskiego”, ukończyłam polonistykę na Uniwersytecie Łódzkim, a ostatnio, w ramach poszerzania horyzontów, rozpoczęłam studia podyplomowe na kierunku „Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna”.

W swojej pracy skupiam się przede wszystkim na budowaniu relacji, bo tylko w atmosferze wzajemnego zaufania można prowadzić prawdziwe dyskusje o literaturze. Wychodzę z założenia, że czytanie ma być przyjemnością, a odbiór literatury zależy wyłącznie od indywidualnej wrażliwości każdego z nas, dlatego nie istnieją złe interpretacje, ani głupie pytania. Ponieważ moje motto brzmi „Nie ma dnia bez kawy i dobrej książki”, na szkolnym korytarzu spotkacie mnie najprawdopodobniej z czytnikiem ebooków w dłoni.

Tomek

Tomek

– psycholog

Prowadzi treningi umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży, konsultacje i warsztaty dla rodziców, obserwacje i zajęcia dla dzieci w przedszkolach i szkołach. Prywatnie tata dwójki dzieci 🙂

Wsparcie organizacyjne

Agnieszka

Agnieszka

  • mgr inż. Wydziału Nauk o Zwierzętach
  • uczestniczka 52-tygodniowego kursu NVC prowadzonego przez Adama Kusio

W Turkusowej Wieży – Centrum Spotkań zajmuję się organizacją biura, wszelkimi formalnościami a także bieżącym kontaktem z rodzicami. W wolnych chwilach podglądam co się dzieje w szkole i dokumentuję to na zdjęciach lub krótkich filmach.

Prywatnie Mama dwójki dzieci, pasjonatka jazdy konnej, morsowania i jazdy na nartach.

Mariusz

Mariusz

Przedsiębiorca społeczny, którego pasją jest znajdowanie pełniejszych sposobów życia, edukacji i pracy. Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły oraz społeczności i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą naukową oraz własnym doświadczeniem. Założyciel Zielonej oraz Turkusowej Wieży – sieci przedszkoli oraz szkoły. Obecnie pracuje także nad Projektem Las – ekologiczną wioską powstającą w środku lasu pod Warszawą.