Nasz zespół

Mentorzy (opiekunowie) w Turkusowej Wieży – Centrum Spotkań

Kasia

Kasia

Mentor, magister pedagogiki (wczesnoszkolna i opiekuńczo-wychowawcza, UMK, Toruń).
Absolwentka Kursu Wczesnoszkolnej Edukacji Montessori w Polskim Instytucie Montessori, licencjonowanego szkolenia z eduScrum’a oraz modelu STEAMowej edukacji. Uczestniczka kursu dla kierowników wycieczek szkolnych i kierowników wypoczynku oraz Treningu Umiejętności Społecznych.

Przez ostatnie 9 lat pracowała z dziećmi i rodzicami (przedszkole, szkoła) oraz uczestniczyła w wielu specjalistycznych szkoleniach dla nauczycieli.

Ukończyła certyfikowany kurs psychoterapeutyczny Logoterapia – psychoterapia integralna i noo-psychoterapia. Absolwentka I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz Skoncentrowanej na osobie terapii dzieci i młodzieży. Ukończyła kurs podstawowy NVC u Anny Mills oraz cykl warsztatów u Joanny Chmury „O wstydzie i odwadze i tym wszystkim co pomiędzy nimi”, stworzonym w oparciu o współpracę z Brene Brown i jej przesłaniu nt. „potęgi wrażliwości” oraz nt. odważnego przywództwa.

Wolontariuszka zaangażowana w organizacjach pomocowych na rzecz budowania pokoju i przyjaźni z potrzebującymi i ubogimi. Niedoszły plastyk i dziennikarz prasowy.

Cały czas podnosi swoje kompetencje, obecnie poprzez szkolenie w Laboratorium Psychoedukacji i staż w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Kasia

Kasia

  • Specjalistka ds. żywienia i studentka nauczania wczesnoszkolnego i przedszkolnego
  • Od 2009 roku z wielką radością zajmuje się dziećmi w każdym wieku
  • Ukończyła kurs Porozumienia bez przemocy – roczne warsztaty NVC z Izą Nowaczyk
  • Oraz wiele innych jednodniowych/weekendowych warsztatów z tematyki NVC i psychologii
  • Wielbicielka tańca spontanicznego i leżenia na trawie 🙂

Pracę z dziećmi zaczęłam 10 lat temu od prywatnej opieki, a przygodne historie z większą ich ilością wskazały mi kierunek rozwoju. Dlatego praca w przedszkolu okazała się spełnieniem moich marzeń i najlepszym szkoleniem z życia i autentyczności. Wierzę, że nauka przez zabawę może zmienić świat. W czasie wolnym uwielbiam odkrywać nieznane, chodzić po górach i czytać książki. Na co dzień jestem fanką minimalizmu, kotów i roślin – w przyszłości zamierzam zamieszkać w ogrodzie botanicznym.

Sylwia

Sylwia

  • Nauczyciel Montessori (klasy 4-6), ukończyła kurs w Polskim Instytucie Montessori prowadzony przez Tanya Riskind
  • Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy metodą Montessori z dziećmi i młodzieżą w wieku 9-18 lat
  • Ukończyła Trening Skutecznego Nauczyciela wg Metody Gordona w Polskim Centrum Edukacji Gordona
  • Brała udział w licznych spotkaniach i warsztatach NVC

Jestem tutorem. Ukończyłam kurs tutoringu 1 stopnia w Szkole Tutorów, mam za sobą dwa lata praktyki spotkań tutorskich z młodzieżą. Moje półki uginają się od książek dotyczących wychowania w idei bliskości, rozwoju dziecka i edukacji skierowanej na ucznia. Poza edukacją moje zainteresowania krążą wokół: gór, improwizacji teatralnej i tańców swingowych. I najważniejsze – jestem szczęśliwą mamą 7-letniego Jasia 🙂

Jakub

Kuba

  • Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi klas 4-8 metodą harcerską
  • Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku Turystyka i Rekreacja
  • Wychowawca kolonijny
  • Instruktor harcerski w stopniu przewodnika
  • Instruktor kajakarstwa rekreacyjnego
  • Ukończył kurs kierowników wypoczynku

Jestem praktykiem, z dziećmi i młodzieżą pracuję od ponad 8 lat, zarówno na płaszczyźnie szkolnej, wychowawczej jak i obozowo-wypoczynkowej.

Mam również doświadczenie w kształceniu liderów młodzieżowych metodą harcerską. Nie boję się nowych wyzwań i zawsze szukam w nich okazji do tego, by stać się lepszym i nabyć nowe umiejętności.

Prywatnie kocham górskie wyprawy z namiotem, grę na gitarze i prowadzenie gier fabularnych (Role-Playing Games).

Michał

Michał

  • Absolwent biologii na Uniwersytecie Warszawski oraz biotechnologii na Abertay University Dundee 6 lat doświadczenia pracy w liceum w gimazjum oraz szkole podstawowej (w tym 1 rok a Anglii)
  • Nauczyciel IB, A levels, IGCSE ( w języku angielskim) i polskiego programu nauczania
  • Doświadczenie w pracy naukowej

Interesuję się wszystkimi naukami ścisłymi (fizyka, chemia, biologia) i cały czas poszerzam swoją wiedzę z tego zakresu. W pracy szukam wyzwań i nowych sposobów nauczania. Próbowałem swoich sił z sylabusami międzynarodowymi, brytyjskimi i polskimi. Uważam, że obecny system kształcenia młodych ludzi wymaga zmiany podejścia. Musimy kształcić tak, aby uczeń sam rozwijał swoje pasje, a nauczyciel był mądrym przewodnikiem. Szkoła musi przygotowywać do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI wieku.

W Turkusowej Wieży staram się zaszczepić pasję do nauk ścisłych wśród młodych uczniów. Staramy się zrozumieć procesy biologiczne oraz nasze miejsce w świecie. Rozwijamy najważniejsze umiejętności XXI wieku: wyciąganie wniosków z analizy tekstu; krytyczne myślenie; prowadzenie doświadczeń, analiza wyników, sprawdzanie hipotezy oraz prawidłowe wnioskowanie; wykorzystanie informacji naukowców oraz odróżnienie faktów od opinii.

W wolnym czasie lubię poczytać o historii, filozofii lub udać się w poszukiwaniu dobre zdjęcia. Aby się zrelaksować śpiewam, gram na pianinie i gitarze albo oglądam dobry film. Dobra książka sci-fi też jest mile widziana.

Ola

Ola

  • doktorantka Politechniki Warszawskiej
  • kilkuletnie doświadczenie w nauczaniu matematyki metodą Math Circle
  • wolontariat w Uniwersytecie Dzieci
  • Warsztaty z „Praca z materiałem matematycznym w klasach 1-3” oraz „Praca z materiałem geometrycznym w klasach 1-3” organizowane przez Polski Instytut Montessori

Jestem doktorantką Politechniki Warszawskiej, jednak to praca z dziećmi daje mi najwięcej satysfakcji. Cieszę się, że mogę pracować i spełniać się w różnych sytuacjach. Na swoich zajęciach staram się dawać dzieciom jak najwięcej swobody, jasno jednak komunikując zasady. Równie ważne jest dla mnie przygotowanie merytoryczne. Lubię robić zdjęcia, uczyć się i rozwijać, robić nowe rzeczy. Uwielbiam różne formy ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem wypraw rowerowych.

Paweł

Paweł

Z edukacją dzieci w wieku szkolnym związany od przeszło 13 lat. Absolwent studiów licencjackich na wydziale Pedagogicznym APS (specjalizacja Surdopedagogika z Edukacją Wczesnoszkolną). Na swojej drodze miałem przyjemność pracować z dziećmi w różnych częściach Polski, ale także poza granicami naszego kraju. W relacjach z dziećmi stawiam na autentyczność, budowanie więzi oraz poczucia bezpieczeństwa.

Najważniejsze jest dla mnie to, aby stawać się partnerem dziecka w drodze po kolejnych stopniach zdobywania wiedzy, a nie człowiekiem, który wpycha dziecku tę „wiedzę” na siłę do głowy. Ta „wiedza”, te suche informacje, nie mają w mojej ocenie żadnej wartości, jeśli dziecko zapamięta z zajęć, że coś jest bardzo ważne dla nauczyciela, że nauczyciel ma zawsze rację, że jest to jedyna słuszna opinia/pogląd/punkt widzenia. Jeśli masz jakąś informację, poszukuj innych i konfrontuj ją z nimi dotąd aż uformujesz swój własny punkt widzenia. Przy okazji zaraź tym poszukiwaniem innych. Tworzenie miejsca jakim jest Turkusowa Wieża pozwala mi rozwijać się w kierunku wskazywania drogi i podążania nią z dziećmi, w pewnym momencie przekażę im wszystko co wiem, dalej będą podążały same. Mentor – to słowo brzmi bardzo dumnie, lecz kim jest mentor bez osób, które może prowadzić…

W Turkusowej Wieży prowadzę zajęcia takie jak: Kosmos, podstawy programowania, podstawy tworzenia stron www oraz Lego Robotykę w konwencji organizacji FIRST. Opiekuję się także technologiami i spełniam jedno z moich dziecięcych marzeń zajmując się biblioteką.

Po godzinach zapalony programista, biegacz, wspinacz, konstruktor robotów, artysta wiecznie zakręcony i szukający nowych ciekawych zajęć, którymi mógłby zarażać innych. Nie szukam pasji, one same do mnie przychodzą…

Śmiech to zdrowie, dlatego chętnie podaję ten lek podopiecznym i współpracownikom.

Nauczyciele współpracujący z Centrum Spotkań Turkusowej Wieży

Antoni

Antoni

– matematyka, robotyka, prace techniczne

Już w czasie pobierania nauk w szkole podstawowej i w liceum ogólnokształcącym bardzo krytycznie patrzyłem na system szkolny. Obiecałem sobie, że nigdy nie będę nauczycielem. Studiowałem budowę samolotów na Politechnice Warszawskiej. Przez pewien czas pracowałem w przemyśle lotniczym i w Instytucie Lotnictwa. Los spowodował, że jednak trafiłem jako nauczyciel do szkół. Moje krytyczne spojrzenie na system szkolny uległ0 wzmocnieniu. Gdy tylko było to możliwe zmieniłem zajęcie. Wdrażam oprogramowanie komputerowe.

Cztery lata temu moja dorosła córka uświadomiła mi, że istnieją inne szkoły – demokratyczne. Poleciła mnie jako osobę o zainteresowaniach technicznych, mogącą prowadzić zajęcia z dziećmi. Po czterech latach współpracy jestem coraz bardziej przekonany do tego typu szkół. Niesamowite jest obserwować rozwój dzieci, emocjonalny, osobowościowy, intelektualny. Pokazuję dzieciom swoje zainteresowania i pasje: lotnictwo, modelarstwo, elektronikę, robotykę, historię, astronomię, turystykę górską, jazdę konną. Na zajęciach technicznych dzieci poznają nowe narzędzia, uczą się ich obsługi. A zupełnie przy okazji uczą się fizyki, geografii, historii, matematyki i nie tylko.

Obecnie współpracuję z kilkoma szkołami alternatywnymi. Jestem w trakcie szkolenia w zakresie „Porozumienia bez Przemocy”.

Ewa

Ewa

– edukacja egzystencjalna

  • Absolwentka Inżynierii Środowiska (mgr inż.) oraz Informatyki i Zarządzania w Ochronie Środowiska (podyplomowe) na Politechnice Warszawskiej
  • Terapeutka w zakresie: naturopatii (terapie naturalne) i bioenergoterapii
  • Dyplomowana trener – szkoleniowiec
  • Wiele lat pracowała zajmując się inżynierią środowiska w zakresie: powietrze
  • Kilka lat pracowała z młodzieżą dając korepetycje z matematyki, prowadziła zajęcia z zakresu edukacji egzystencjalnej w państwowej szkole podstawowej
  • Prowadzi działalność edukacyjno-terapeutyczną

Pasjonatka w zakresie: świadomości, obiegu energii i materii w przyrodzie, działania organizmu jako całości, psychologii społecznej, socjologii, edukacji, dążenia do równowagi i zdrowia, rozwoju wewnętrznego, obserwacji, tańca, grania na instrumentach, śpiewania, komponowania, sztuk walki.

Wiedzy i umiejętności nabytych z wymienionych obszarów używam w życiu codziennym, dzięki czemu (poprzez uważne i świadome działanie) dbam o dobrą kondycję zdrowotną i doświadczam nowych jakości życia.

Interesują mnie wszelkie reguły i pułapki zauważone w otaczającej nas rzeczywistości.
Wiem, że Ludzie bardzo potrzebują edukacji zawierającej naukę kompetencji miękkich, podstaw psychologii społecznej oraz edukacji ukierunkowanej na rozwój czujności, przydatnej wrażliwości (ale nie przewrażliwienia), uważności i samodzielnego myślenia.

Oswojenie i poczucie pewnych spraw w sobie i zrozumienie pewnych mechanizmów działania organizmu i rzeczywistości daje większą wolność, wspiera wyrobienie pewnej istotnej wrażliwości, kontroli nad Sobą i ma znaczący wpływ na otaczającą rzeczywistość. Moim marzeniem i kierunkiem działań jest, by edukacja zawierająca te tematy była szeroko dostępna społecznie (także w szkołach państwowych).

Kocham istnienie, realizowanie marzeń, życie z pasjami, głębokie relacje z ludźmi, doceniam doświadczanie, nieustający rozwój i naukę (także na błędach), zabawę i odpowiedzialność.

Czuję się szczęśliwa w relacji ze sobą, w rodzinnej relacji z mężem i córką, w głębokich relacjach przyjacielsko-koleżeńskich oraz w poznawaniu i odkrywaniu innych Ludzi.

Oliwia

Oliwia

  • Absolwentka studiów doktoranckich na Wojskowej Akademii Technicznej
  • Pracowała w Narodowym Centrum Badań Jądrowych, była związana z międzynarodowym projektem XFEL oraz POLFEL
  • Wieloletnie doświadczenie we wspomaganiu kształcenia dzieci i młodzieży od 3-ciej klasy szkoły podstawowej do klasy maturalnej w wielu dziedzinach, przede wszystkim nauk ścisłych.

Witajcie w moim świecie, gdzie dzieci nie mają problemów z polubieniem jednej z najważniejszych nauk – Matematyki. Dzięki przystępnym i prostym wyjaśnieniom oraz wspomaganiu dzieci w budowaniu pewności siebie świat liczb (i nie tylko), który jawił się wcześniej jako potworki staje się zrozumiały i przyjazny i kolorowy. Uwielbiam, gdy dzieci, idąc za wskazówkami, zdobywają potrzebną wiedzę i nie boją się nowych wyzwań, jakie stawia przed nimi przyszłość.

Ula

Ula

Podążając za dziecięcym marzeniem o „byciu panią od polskiego”, ukończyłam polonistykę na Uniwersytecie Łódzkim, a ostatnio, w ramach poszerzania horyzontów, rozpoczęłam studia podyplomowe na kierunku „Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna”.

W swojej pracy skupiam się przede wszystkim na budowaniu relacji, bo tylko w atmosferze wzajemnego zaufania można prowadzić prawdziwe dyskusje o literaturze. Wychodzę z założenia, że czytanie ma być przyjemnością, a odbiór literatury zależy wyłącznie od indywidualnej wrażliwości każdego z nas, dlatego nie istnieją złe interpretacje, ani głupie pytania. Ponieważ moje motto brzmi „Nie ma dnia bez kawy i dobrej książki”, na szkolnym korytarzu spotkacie mnie najprawdopodobniej z czytnikiem ebooków w dłoni.

Tomek

Tomek

– psycholog

Prowadzi treningi umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży, konsultacje i warsztaty dla rodziców, obserwacje i zajęcia dla dzieci w przedszkolach i szkołach. Prywatnie tata dwójki dzieci 🙂

Wsparcie organizacyjne

Martyna

Martyna

  • Absolwentka studiów wyższych na wydziale Ekonomii Lancaster University w Wielkiej Brytanii
  • Uczestniczka warsztatów NVC z Miki Kashtan

W Turkusowej Wieży – Centrum Spotkań zajmuję się koordynowaniem różnorakich procesów, tworzeniem grafików zajęć, rekrutacją osob do zespołu oraz wszystkim tym, co po prostu musi zostać zrobione, żeby to miejsce dobrze funkcjonowało.

Agnieszka

Agnieszka

  • mgr inż. Wydziału Nauk o Zwierzętach
  • uczestniczka 52-tygodniowego kursu NVC prowadzonego przez Adama Kusio

W Turkusowej Wieży – Centrum Spotkań zajmuję się organizacją biura, wszelkimi formalnościami a także bieżącym kontaktem z rodzicami. W wolnych chwilach podglądam co się dzieje w szkole i dokumentuję to na zdjęciach lub krótkich filmach.

Prywatnie Mama dwójki dzieci, pasjonatka jazdy konnej, morsowania i jazdy na nartach.

Mariusz

Mariusz

Przedsiębiorca społeczny, którego pasją jest znajdowanie pełniejszych sposobów życia, edukacji i pracy. Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły oraz społeczności i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą naukową oraz własnym doświadczeniem. Założyciel Zielonej oraz Turkusowej Wieży – sieci przedszkoli oraz szkoły. Obecnie pracuje także nad Projektem Las – ekologiczną wioską powstającą w środku lasu pod Warszawą.